fbpx
personal training polku

personal training polku

Personal training polku – kahdeksan kohdan valmennusmalli, joka tähtää pitkän aikavälin tuloksiin.

ilmainen konsultaatio

Personal training polku VAIHE 1.

ILMAINEN KONSULTAATIO

Ennen personal training valmennuksen aloittamista varaamme sinulle ajan 60 min kestoiseen ilmaiseen konsultaatioon, jonka voimme käydä kasvotusten tai puhelimessa.

Konsultaation aikana keskustelemme sinun tämän hetkisistä ruokailu- ja liikuntatottumuksista, arjesta sekä sinun tavoitteista ja toiveista valmennuksen suhteen.

Tämän perusteella osaamme jo pääpiirteittäin kertoa sinulle, mitä asioita sinun kannattaisi lähteä tekemään tavoitteiden eteen. Mikäli kaikki tuntuu molemmille osapuolille hyvältä ja järkevältä, niin voimme aloittaa valmennuksen.

equipment

Personal training polku VAIHE 2.

TERVEYDEN JA KUNNON KARTOITUS

Ennen kun voit aloittaa laadukkaan ja säännöllisen harjoittelun, valmentajasi haluaa selvittää sinun tämän hetkisen kunnon sekä lihasvoiman, liikkuvuuden, kehonhallinnan että aerobisen kunnon osalta. Kaikki tämä tieto tallennetaan applikaatioon sinun omaan asiakaskansioon.

Ilman tätä tärkeää vaihetta on vaikeaa sanoa, mikä olisi se sinulle kaikista parhain tapa aloittaa. Fiksusti suunniteltu ja näyttöön perustuva valmennus pohjautuu aina johonkin ja on luonteeltaan yksilöllistä ja spesifiä juuri sinulle. Tämä erottaa yksilöllisen valmennuksen geneerisistä treeniohjelmista.

Kunnonkartoisuksen toinen hyöty on se, että pystymme koko valmennuksen ajan seuraamaan, miten kuntosi kehittyy niillä harjoitteilla, jotka valmentajasi on sinulle suunnitellut. Kun merkkaat kaikki tekemäsi treenit applikaatioon, pystytte yhdessä valmentajasi kanssa seuraamaan kuntosi kehitystä treeni treeniltä. Applikaatio laskee automaattisesti esimerkiksi voimatasojen kehityksen, mikä motivoi sinua tekemään jokaisen harjoitteen pikkuisen paremmin.

Tässä on muutama asia, jotka haluamme selvittää, ennen treeniohjelman laatimista:

  • Kehonkoostumus
  • Ympärysmitat
  • Ryhti
  • Aerobinen kunto
  • Lihaskunto
  • Liikehallinta
  • Liikkuvuus
smoothie

Personal training polku VAIHE 3.

ELÄMÄNTAPOJEN KARTOITUS JA SUUNNITELMAN LAADINTA

Tiesitkö, että 80 % onnistuneesta ja pitkäjänteisestä painonpudotuksesta tai painonhallinnasta tapahtuu kuntosalin tai muun liikunnan ulkopuolella? Näin ollen esimerkiksi pelkkä liikunnan määrän lisääminen on melkoisen huono painonpudotusstrategia.

Ajatellaan, että treenaat neljänä päivänä viikossa yhden tunnin ajan. Tämä kattaa alle 2 % kokonaisen viikon ajasta. Ei ole siis järkevää keskittyä pelkästään tämän 2 % hallinnointiin, vaan tehdä tavoitettasi tukeva suunnitelma myös ” jäljelle jäävää ” 98 % varten.

Tämän suunnitelman laadimme yhdessä sinun kanssasi keskustellen ja kokeillen, niin että juuri sinun arkeesi sopiva malli löytyy.

Asiat joita kartoitamme ovat mm. arkiaktiivisuus, aamu- ja iltarutiinit, arjen kuluttavuus, stressin määrä ja unenlaatu.

marjat

Personal training polku VAIHE 4.

RUOKAVALIOANALYYSI JA SUUNNITELMAN LAADINTA

Ravinnon laadulla on suunnattomasti merkitystä sekä painonpudotuksen että painonhallinnan kannalta. Ravinto ei kuitenkaan ole pelkkää energiaa ja kaloreita, vaan myös virkeän olon, palautumisen ja terveyden mahdollistaja.

Ilman, että saat päivittäin kaikki ne ravintoaineet, joita kehosi tarvitsee pysyäkseen terveenä ja elinvoimaisena, sinun on äärimmäisen vaikeaa kasvattaa kuntoa ja saavuttaa muutoksia kehonkoostumuksessa. Sinä tarvitset ravintoaineita ja energiaa palautuaksesi arjesta sekä lisääntyneestä liikunnan määrästä.

Meidän ravintovalmennus perustuu rentouteen ja valinnanvapauteen:

  • Ei valmista listaa, jota sinun täytyy sokeasti suorittaa, sopi se sinulle tai ei
  • Ei punnitsemista, kaloreiden laskentaa tai desipeliä
  • Ei nälkää, ei kiellettyjä ruokia
  • Sen sijaan, opetamme sinulle, miten sinun kannattaa koostaa välipalat ja ateriat, jotta et näe päivän aikana nälkää ja jotta sinulla riittää energiaa töiden lisäksi myös muulle elämälle, kuten perheelle, ystäville ja liikunnalle. Luonnollisesti otamme tässä huomioon kehonkoostumukselle ja liikunnalle asettamasi tavoitteet.

  • Mikäli tarvitset alussa ennemmän ohjeistusta, voit applikaation avulla käydä tulevan viikon ruokia valmentajasi kanssa läpi esimerkiksi videopuhelulla tai lähettää kuvia ruoistasi saadaksesi palautetta. Ajan kanssa itseluottamuksesi kasvaa ja tulet ruokavalintojen kanssa itsenäisemmäksi, kunnes koittaa se päivä, että et enää tarvitse meitä.
  • Tärkeintä on, että  terveellisestä syömisestä tulee sinulle rutiini, jota toteutat arjessasi sujuvasti ilman stressiä.
arkiruokailu

Personal training polku VAIHE 5.

SUUNNITELMA ARKIRUOKAILUN TOTEUTTAMISEEN

Useat ihmiset, jotka haluavat muuttaa syömistottumuksiaan terveellisemmiksi yrittävät tehdä sen noudattamalla jotakin valmista ruokavaliosuunnitelmaa, jossa kerrotaan, kuinka paljon, mitä ja milloin tulisi syödä.

Ongelma toteuttamisen kanssa tulee esiin yleensä siitä, kun ruokavaliosuunnitelma ei mukaudukaan ihan täysin oman arjen heittelyihin.

  • Sairastut flunssaan ja kaikki menee retuperälle
  • Joudut tekemään pidemmän päivän töissä ja eväät eivät riitä
  • Perheesi tai lapsesi kaipaavat huomiota
  • Aina on jonkun synttäri tai jokin muu spesiaalitapahtuma
  • Joskus aamun aloitus vihreällä juomalla ei vain huvita

Sen sijaan, että suunnittelisimme sinulle jälleen yhden epärealistisen ruokavalion, jonka toteuttaminen ei käytännössä onnistu, annamme sinulle neuvoja ja työkaluja, joiden avulla terveellisen ruokailun toteuttaminen helpottuu.

ruokaostos

Personal training polku VAIHE 6.

VALMENNUS TERVEELLISTEN RUOKAOSTOSTEN JA ATERIOIDEN TEKEMISEEN

Jos haluat aloittaa terveellisen ruokavalion noudattamisen, niin sinun täytyy ensin tietää, mitä ruokaa sinun kannattaa ostaa.

  • Tiedätkö millaisia terveellisiä välipaloja voit nopeasti ostaa kaupasta?
  • Osaatko valmistaa ruokaa erilaisista kasviksista, niin ettei kasvisten käyttö rajoitu pelkkään tomaattiin, kurkkuun ja jäävuorisalaattiin?
  • Osaatko tunnistaa esimerkiksi jogurttia valitessa, kumpi on terveellisempi tuote?
  • Osaatko välttyä roskaruoan ostamiselta kaupassa vai tarttuuko jotakin pientä ekstraa aina mukaan?
  • Osaatko muutaman alle 15 minuutin terveellisen reseptin, jotka voit taikoa ruoaksi nopeammin kuin pakastepitsa paistuu uunissa?

Kauppalistan suunnittelua ja ruoan ostamista helpottaa suunnattomasti, jos mietit etukäteen, mitä seuraavalla viikolla syödään ja osaat muutaman nopean arkiruoan valmistuksen ilman ohjetta. Lisää pelivaraa terveellisen ruokailun toteuttamiseen saat, kun tiedät kiireessä, mitä hakea ja mistä.

supersettiharjoittelun hyödyt naisille

Personal training polku VAIHE 7.

YHTEISET TREENIT

Yhteiset treenit ovat tärkeä osa personal training valmennusta. Yhteisten treenien aikana opit oikeat liiketekniikat sekä uskallat haastaa itseäsi enemmän.

Meidän tehtävämme on ohjata ja opastaa sinua niin hyvin, että tulevaisuudessa osaat itse liikkua turvallisesti ja tehokkaasti sekä ylläpitää treenimotivaatiota ja kehitystä.

Emme opeta sinulle pelkästään liikkeiden oikeaoppista suorittamista, vaan myös myös kerromme, miksi mitäkin teet. Liikunnan mielekkyyden ja treenimotivaation säilymisen kannalta on tärkeää, että ymmärrät kokonaisuuden.

Liikunnan merkitys on lisätä iloa ja

Personal training polku VAIHE 8.

MINDSET VALMENNUS

Suurimmalle osalle uusien ruokailu- ja liikuntatottumusten omaksuminen ei käy kuin napin painalluksesta.

Välttämättömien muutosten tekeminen omaan arkeen ja niissä pysyminen pitkällä aikavälillä, vaatii oikeaa asennetta.

Kaksi suurinta estettä elämäntapamuutoksen onnistumiselle ovat itseluottamuksen puute ja itsensä sabotointi. Jos jatkuvasti epäilet itseäsi ja onnistumistasi, niin alitajuisesti etsit kokoajan näitä uskomuksia tukevia asioita.

Mindset valmennuksen tavoitteena on auttaa sinua ymmärtämään, että ainoa ihminen, jolla on oikeasti valta päättää, miltä sinun elämäsi näyttää niin hyvässä kuin pahassa, olet sinä itse. Milloin tahansa, sinulla on oikeus ja mahdollisuus nähdä asiat eri tavalla.


ensimmäinen askel pt-polulla on ottaa yhteyttä
!

Ota yhteyttä

treenataanko@gmail.com

0403503361