fbpx
Blogi

Blogi

  • toiminnallinen harjoittelu Toiminnallisen harjoittelun hyödyt (8/5/2020) by Jonna Pitkänen - Kun harjoittelu rakennetaan vapaiden painojen ja oman kehon painon ympärille, kuormitamme ja aktivoimme vartalon suuria lihaksia avustavia pienempiä lihaksia sekä lihasketjuja toimimaan yhtäaikaisesti.
  • Lihaskuntoharjoittelun vaikutus naisten hyvinvointiin Lihaskuntoharjoittelusta Koko Kehon Hyvinvointiin (7/29/2020) by Ruth Lindroos - Lihaskuntoharjoittelun tuomia hyötyjä, koskien luuston kuntoa, niska/hartiaseudun kiputiloja sekä verenkiertoelimistön sairauksien ehkäisyä.
  • kotijumppa notkoselälle Eroon notkoselästä kotijumpalla – sisältää ohjelman (7/20/2020) by Jonna Pitkänen - Tässä kirjoituksessa perehdymme ensisijaisesti lantionseudun ja vatsalihasten lihasheikkoudesta ja lihaskireydestä johtuvan notkoselän itsehoitoon.
  • Uusien rutiinien luominen – liikunta rutiiniksi kolmen liikkeen jumpilla (7/8/2020) by Jonna Pitkänen - Uusien rutiinien luominen kannattaa aloittaa pienistä muutoksista. Tässä kirjoituksessa käymme läpi helpon "kaavan", jonka avulla uuden rutiinin luominen on helpompaa.
  • Lihaskuntoharjoittelun aloittaminen Rohkaisevia sanoja lihaskuntoharjoittelun aloittamiseen 50+ naisille (7/1/2020) by Jonna Pitkänen - Mitä yhteistä on 20- vuotiaalla ja 50- vuotiaalla naisella? Molemmat tarvitsevat lihaksia vuoden jokaisena päivänä. Lihasten merkitys elämän mielekkyydelle on uskomaton. Niiden avulla mennään kauppaan, pyöräillään töihin, lenkkeillään, harrastetaan, matkustetaan ja vietetään juuri sellaista elämää, joka itselle hyvältä tuntuu. Vastaavasti ilman riittävää lihaskuntoa maailma kapenee, virikkeet vähenevät ja vähitellen mielikin madaltuu.  Lihasten ja fyysisen aktiivisuuden ... Lue lisääRohkaisevia sanoja lihaskuntoharjoittelun aloittamiseen 50+ naisille
  • naisvoimaa tuntivaraus Liikkumalla kohti terveellistä painonpudotusta (6/24/2020) by Ruth Lindroos - Kesä ja lomakausi on loistavaa aikaa alkaa pyörittelemään ajatuksia ja fiiliksiä omasta hyvinvoinnista. Toisinaan aloitellaan juoksulenkkejä, ja innostutaan ”kohti kesäkuntoa” – dieeteistä. Varoituksen sanana, täysikäännös sohvaelämästä hirmulenkkeihin kitudieetillä on loistava esimerkki epäterveellisestä painonpudotuksesta, minkä hännillä monesti seuraa epätoivottu painon nousu. Tässä artikkelissa onkin tarkoitus ottaa esille muutamia hyviä neuvoja siitä, kuinka painoa voi pudottaa terveellisesti, ... Lue lisääLiikkumalla kohti terveellistä painonpudotusta
  • Millainen on hyvä personal trainer? (6/16/2020) by Jonna Pitkänen - Millaista hyvä PERSONAL TRAINING ON? Personal training on tavoitteellista, valmennuksellista ja kokonaisvaltaista elämäntapakonsultointia.Valmennuksen tavoitteena on auttaa asiakasta saavuttamaan pysyviä elämäntapamuutoksia. Onnistunut personal training vaatii runsaasti sekä valmentajalta että asiakkaalta. Molempien osapuolten on oltava 100 % valmennuksessa mukana tai muuten valmennuksesta ei tule yhtään mitään. Pelkkä personal trainerin palkkaaminen ei tuo tuloksia, vaan muutoksia täytyy myös pystyä ... Lue lisääMillainen on hyvä personal trainer?
  • Punajuuri inkivääri smoothie bowl Smoothie Bowl – Helppo tapa lisätä ruokavalioon lisää ravinteita (6/7/2020) by Jonna Pitkänen - Tässä smoothie bowlissa yhdistyy inkiväärin mausteisuus ja punajuuren maanläheisyys. Ota tästä resepti talteen!
  • Terveysliikunta osaksi arkea Juoksijan nilkkakipu (5/26/2020) by Jonna Pitkänen - Aloittelevan juoksijan nilkkakivut johtuvat usein virheellisen kuormituksen seurauksena aiheutuneesta ylikuormituksesta. Virheellinen kuormitus voi johtua esimerkiksi jalkaterän, nilkan tai koko alaraajan virheasennosta tai toimintahäiriöstä, jotka voivat olla hankittuja tai synnynnäisiä. Jalkaterän asentoon ja toimintaan vaikuttavat mm. luiden rakenne ja mittasuhteet, nivelten liikkuvuus, lihasten voimakkuus sekä lihastasapaino. Myös kengät vaikuttavat laaja-alaisesti nilkan ja jalkaterän toimintaan. Tyypillisiä virheellisestä ... Lue lisääJuoksijan nilkkakipu
  • kuntosaliharjoittelu ja painonpudotus Suurin Pudottaja ja lepoaineenvaihdunnan varoittava esimerkki! (4/26/2020) by Ruth Lindroos - Suurin Pudottaja -ohjelmasta tehty kuuden vuoden tutkimus osoittaa, miksi nopea painonpudotus ei kannata.