fbpx
Blogi

Blogi

  • Miksi kyykyt sattuvat polviin ja mitä tehdä asialle Miksi kyykyt sattuu polviin ja miten ratkaista ongelma (10/29/2020) by Jonna Pitkänen - Tästä artikkelista löydät vastaukset seuraaviin kysymyksiin: Miksi kyykyt sattuu polviin? Miten tehdä kyykkyliikkeet oikein, niin että ne eivät satu polviin? Voiko kyykkyjä tehdä, jos ne sattuvat? Miten voin huoltaa kroppaani kotikonstein niin, että kyykyt sujuisivat aina vain paremmin? Täällä fysioterapeutti ja personal trainer Jonna Pitkänen kirjoittaa välillä enemmän fysio-aiheisen blogiartikkelin parissa. Kuten moni tietää, teen ... Lue lisääMiksi kyykyt sattuu polviin ja miten ratkaista ongelma
  • liikunta ja polvikivut Liikunta ja polvikivut (8/20/2020) by Jonna Pitkänen - Polvikivut ovat yksi tyypillisimmistä vaivoista asiakkaillamme. Oikein annosteltuna sekä hyvällä ja hallitulla liiketelniikalla on mahdollista liikkua kehittävästi myös kipeiden polvien kanssa.
  • fysioterapeutti personal trainer helsinki MIKSI PALKATA PERSONAL TRAINER? (8/11/2020) by Jonna Pitkänen - Personal trainer voi olla elämäntapamuutoksessa loistava partneri, joka tukee,opastaa ja auttaa, jotta sinä asiakkaana voit keskittyä täysillä omien ajatusten ja tapojen muuttamiseen elämäntapamuutosta tukevaksi.
  • toiminnallinen harjoittelu Toiminnallisen harjoittelun hyödyt (8/5/2020) by Jonna Pitkänen - Kun harjoittelu rakennetaan vapaiden painojen ja oman kehon painon ympärille, kuormitamme ja aktivoimme vartalon suuria lihaksia avustavia pienempiä lihaksia sekä lihasketjuja toimimaan yhtäaikaisesti.
  • Lihaskuntoharjoittelun vaikutus naisten hyvinvointiin Lihaskuntoharjoittelusta Koko Kehon Hyvinvointiin (7/29/2020) by Ruth Lindroos - Lihaskuntoharjoittelun tuomia hyötyjä, koskien luuston kuntoa, niska/hartiaseudun kiputiloja sekä verenkiertoelimistön sairauksien ehkäisyä.
  • kotijumppa notkoselälle Eroon notkoselästä kotijumpalla – sisältää ohjelman (7/20/2020) by Jonna Pitkänen - Tässä kirjoituksessa perehdymme ensisijaisesti lantionseudun ja vatsalihasten lihasheikkoudesta ja lihaskireydestä johtuvan notkoselän itsehoitoon.
  • Uusien rutiinien luominen – liikunta rutiiniksi kolmen liikkeen jumpilla (7/8/2020) by Jonna Pitkänen - Uusien rutiinien luominen kannattaa aloittaa pienistä muutoksista. Tässä kirjoituksessa käymme läpi helpon "kaavan", jonka avulla uuden rutiinin luominen on helpompaa.
  • Lihaskuntoharjoittelun aloittaminen Rohkaisevia sanoja lihaskuntoharjoittelun aloittamiseen 50+ naisille (7/1/2020) by Jonna Pitkänen - Mitä yhteistä on 20- vuotiaalla ja 50- vuotiaalla naisella? Molemmat tarvitsevat lihaksia vuoden jokaisena päivänä. Lihasten merkitys elämän mielekkyydelle on uskomaton. Niiden avulla mennään kauppaan, pyöräillään töihin, lenkkeillään, harrastetaan, matkustetaan ja vietetään juuri sellaista elämää, joka itselle hyvältä tuntuu. Vastaavasti ilman riittävää lihaskuntoa maailma kapenee, virikkeet vähenevät ja vähitellen mielikin madaltuu.  Lihasten ja fyysisen aktiivisuuden ... Lue lisääRohkaisevia sanoja lihaskuntoharjoittelun aloittamiseen 50+ naisille
  • naisvoimaa tuntivaraus Liikkumalla kohti terveellistä painonpudotusta (6/24/2020) by Ruth Lindroos - Kesä ja lomakausi on loistavaa aikaa alkaa pyörittelemään ajatuksia ja fiiliksiä omasta hyvinvoinnista. Toisinaan aloitellaan juoksulenkkejä, ja innostutaan ”kohti kesäkuntoa” – dieeteistä. Varoituksen sanana, täysikäännös sohvaelämästä hirmulenkkeihin kitudieetillä on loistava esimerkki epäterveellisestä painonpudotuksesta, minkä hännillä monesti seuraa epätoivottu painon nousu. Tässä artikkelissa onkin tarkoitus ottaa esille muutamia hyviä neuvoja siitä, kuinka painoa voi pudottaa terveellisesti, ... Lue lisääLiikkumalla kohti terveellistä painonpudotusta
  • Millainen on hyvä personal trainer? (6/16/2020) by Jonna Pitkänen - Millaista hyvä PERSONAL TRAINING ON? Personal training on tavoitteellista, valmennuksellista ja kokonaisvaltaista elämäntapakonsultointia.Valmennuksen tavoitteena on auttaa asiakasta saavuttamaan pysyviä elämäntapamuutoksia. Onnistunut personal training vaatii runsaasti sekä valmentajalta että asiakkaalta. Molempien osapuolten on oltava 100 % valmennuksessa mukana tai muuten valmennuksesta ei tule yhtään mitään. Pelkkä personal trainerin palkkaaminen ei tuo tuloksia, vaan muutoksia täytyy myös pystyä ... Lue lisääMillainen on hyvä personal trainer?