fbpx
Naisten treeniryhmä Helsinki

Naisten treeniryhmä Helsinki

Naisten viiden hengen pienryhmätreenit siirtyvät 11.5. 2020 lähtien ulos. Treenit järjestetään Töölössä Hesperian puistossa maanantaista torstaihin klo 17, klo 18 ja klo 19 aina 19.6.2020 asti. Tapaamispaikka on Oopparan amfiteatteri. Pienryhmätreeneissä treenaat fysioterapeutti personal trainerin ohjauksessa tehokkaasti ja turvallisesti 45min tai 60min mittaiset treenit. Ajanvaraus treeniryhmiin tapahtuu Vello ajanvarausjärjestelmän kautta.

Vallitseva koronavirustilanne on huomioitu pienryhmätreeneissä seuraavasti:

  • luotamme siihen, että kukaan ei tule sairaana treeneihin
  • pieni ryhmäkoko sekä suuri harjoittelualue mahdollistaa 3m turvavälin treenaajien välille
  • jokainen tuo oman jumppakuminauhan mukanaan treeneihin ( ohjaajalla on tarvittaessa mukana muutama kuminauha ja mahdollisuuksien mukaan käsidesiä)

Ennen kuin aloitat treenaamisen kanssamme, olet ehdottoman tervetullut ILMAISELLE KOKEILUKERRALLE, joka ei sido sinua mihinkään. Varaa ilmainen kokeilukerta TÄÄLTÄ.

Naisten treeniryhmä Helsinki

Naisten treeniryhmissä voit treenata 1-2 kertaa viikossa 45min tai 60min mittaiset ohjatut treenit. Lyhyemmät 45min mittaiset treenit on suunniteltu aloittelijoille, jotka haluavat aloittaa kunnon kohotuksen tehokkaasti ja turvallisesti fysioterapeutin ohjauksessa. Pidemmät 60min mittaiset treenit sopivat hyvin tottuneemmille harjoittelijoille, jotka ovat käyneet säännöllisesti esimerkiksi jumpissa, kuntosalilla tai lenkkeilemässä.

Naisvoimaa! 45min

Treenien sisältö ja haastavuustaso on suunniteltu aloittelijoille sopivaksi. Tunneilla tehdään toiminnallista lihaskuntoharjoittelua sekä aerobista kestävyysharjoittelua peruskestävyysalueella. Tuntien sisältö on suunniteltu niin, että jokainen pystyy tekemään treenin tehokkaasti ja turvallisesti oman kuntotason edellyttämällä tavalla.

Naisvoimaa! 60min

Treenien sisältö ja liikkeiden haastavuustaso vaatii hyvää peruskuntoa sekä treenitaustaa lihaskuntoharjoittelun parista. Tunneilla tehdään toiminnallista lihaskuntoharjoittelua sekä aerobista intervalliharjoittelua. Myös näiden tuntien sisältö on suunniteltu niin, että jokainen pystyy tekemään treenistä itselleen sopivan.

naisten treeniryhmä helsinki - ulkotreenit naisille pienryhmissä

Miksi sinun kannattaa aloittaa  lihaskuntoharjoittelu naisten treeniryhmässä?

Asiakkaidemme suusta kuultua…

”Harjoittelu tuntuu turvalliselta, kun tunteja ohjaa fysioterapeutti, jolta saa yksilöllistä ohjausta.”

Pieni ryhmäkoko mahdollistaa sen, että saat ohjausta juuri niin paljon kuin tarvitset. Huomioimme treeneissä erityisen hyvin aloittelijat sekä uudet pienryhmään liittyjät, jotta jokainen saa hyvän treenikokemuksen heti ensimmäisestä treenistä lähtien.

Jos et ole pitkään aikaan liikkunut niin suosittelemme aloittamaan tunneilla kevyemmin. Kunto kyllä kasvaa kerta toisensa jälkeen, pommin varmasti! Edistyneemmät kuntoilijat saavat oman kuntotasonta mukaiset treenit a) isommilla harjoittelupainoilla tai b) tekemällä useampia sarjoja.

”Harjoittelu tuntuu mielekkäältä, kun kokoajan oppii uutta ja kunnon kasvun oikeasti huomaa myös arjessa.”

Naisten treeniryhmässä opit fiksun tavan treenata, joka ei kipeytä päiväkausiksi vaan pikemmin tuo päiviin ja viikkoihin LISÄÄ ENERGIAA. Ryhmissä keskitytään huomattavasti enemmän hyvään liiketekniikkaan ja oikein tekemiseen kuin nopealla temmolla suorittamiseen. Tästä ohjaustyylistä olemme saaneet runsaasti kiitosta! Naisvoimaa treeniryhmät helpottavat säännöllisen liikunnan ylläpitämistä, sillä ohjaaja ja treenikaverit odottavat sinua paikalle. Näin ollen pienryhmätreenit sopivat erityisen hyvin naisille, jotka eivät itsenäisesti motivoidu lihaskuntoharjoittelusta. Meiltä saat ohjaajan ja treenikaverit kaupan päälle.

Sitten niitä näyttöön pohjautuvia syitä…

Toiminnallinen lihaskuntoharjoittelu on näyttöön perustuen paras tapa polttaa rasvaa ja paras tapa laihduttaa. Monipuolisesti toteutetulla koko kehoa kuormittavalla lihaskuntoharjoittelulla on mm. positiivinen vaikutus veren rasva- ja sokeriarvoihin.  ( Pedersen ja Saltin 2015 ).

Lisäksi lihaskuntoharjoittelulla on mahdollisuus lisätä lihasmassaa, joka kuluttaa levossa enemmän energiaa kuin rasvakudos. Tämä auttaa suuresti mm. painonhallinnassa. 

Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun on todettu kuluttavan huomattavasti energiaa sekä treenin aikana että treenin jälkeen, minkä vuoksi sen on todettu olevan erityisen tehokas harjoitusmuoto vyötärölihavuuden ennaltaehkäisyssä ja hoidossa.   (Mekary ym. 2015)

Säännöllisen voimaharjoittelun on osoitettu vahvistavan luita ja ehkäisevän osteoporoosia (Bolam ym. 2013).

Jos tavoitteenasi on  esimerkiksi ennaltaehkäistä ja hoitaa lihas- ja nivelkipuja, niin lihaskuntoharjoittelu on siihen loistavaa ”lääkettä”, sillä lihaskuntoharjoittelun on myös todettu vähentävän alaselkäkipuja sekä vähentävän nivelrikkoisilla tulehdusta, kipua sekä lihasheikkoutta (Shaw ym. 2015).

Säännöllinen ja turvallisesti ammattilaisen ohjauksessa toteutettu lihaskuntoharjoittelu sopii siis myös lihas- ja nivelkivuista kärsiville. 

Naisten treeniryhmä Helsinki – KENELLE RYHMÄT SOPIVAT?

Naisten treeniryhmät on suunniteltu naisille, joille lihaskuntoharjoittelu on suoranaista pakkopullaa.

Riittävä lihaskunto on kuitenkin yksi terveyden ja hyvinvoinnin kulmakivistä, minkä takia säännöllinen lihaskuntoharjoittelu on tärkeää – erityisesti  ikävuosista 35 eteenpäin. 

Tämän vuoksi me olemme halunneet luoda naisille oman treeniryhmän, jossa lihaskuntoharjoittelu on monipuolista, mukavaa ja ennen kaikkea kehittävää.

NAISVOIMAA!

nainen

Kenelle naisten treeniryhmä sopii?

  • Naisille, joille lihaskuntoharjoittelu ei ole entuudestaan tuttua
  • Naisille, joilla on suuri kynnys lähteä yksin tekemään lihaskuntoharjoittelua ( esimerkiksi pelko kipeyttää itsensä liikkeitä tehdessä ).
  • Naisille, jotka kokevat lihaskuntoharjoittelun tylsäksi
  • Naisille, jotka haluavat harjoittelulta myös konkreettisia tuloksia
  • Naisille, jotka pelkäävät satuttavansa itsensä ja haluavat asiantuntevaa ohjausta
  • Naisille, jotka haluavat aloittaa säännöllisen lihaskuntoharjoittelun itsenäisesti, mutta liiketeniikoiden puute estää harjoittelun. 
Naisten treeniryhmä helsinki ohjatut ulkotreenit

Miten naisten treeniryhmässä treenataan?

  • Alussa on aina aktivoiva alkulämmittely, joka sisältää aerobista harjoittelua, koordinaatioharjoittelua ja liikkuvuusharjoittelua.
  • Treeniosiossa tehdään toiminnallista lihaskuntoharjoittelua ja aerobista harjoittelua sopivassa suhteessa
  • Lopuksi on palauttava loppujäähdyttely
  • Liikkeet ja harjoittelun haastavuus suhteutetaan jokaisen kuntoon sopivaksi yksilöllisesti – siksi ryhmämme ovat pienryhmiä

Miten sinä hyödyt naisten treeniryhmässä treenaamisesta?

  • Treenaat fiksusti ja näyttöön perustuen fysioterapeutti personal trainerin ohjauksessa
  • Ohjelma on suunniteltu kasvattamaan kuntoa yksillöllisesti – treenaat koko ajan oman tasosi mukaisesti ja kunto kehittyy optimaalisesti
  • Opit liiketekniikat
  • Et kyllästy treeneihin, koska ohjelmissa on riittävästi vaihtelua
  • Pääset nauttimaan ryhmän tuesta ja stemppaavasta asenteesta

– Parasta on, että sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin tulla paikalle, treenata ja lähteä pois. Aikaa ei kulu turhaan pyörimiseen ja odotteluun –

Miten Naisten treeniryhmät  toimivat?

Jokaiseen treeniin on ilmoittauduttava erikseen tuntivarauskalenterin kautta. 

Tapaamispaikka on aina Oopperan Amfiteatterilla. Harjoittelu tapahtuu Hesperian puistossa runsaalla kolmen metrin turvavälillä. Suosittelemme, että otat mukaan oman jumppakuminauhan ja jumppa-alustan. Hyödynnämme treeneissä koko puiston kapasiteettia, joten kyse ei ole perinteisestä puistojumpasta.

Yhteen treeniin mahtuu kerrallaan viisi osallistujaa, jotta valmentaja ehtii ohjaamaan jokaista yksilöllisesti ja avustamaan paremmin oikean liiketekniikan omaksumisessa. Hyvä liiketekniikka on lihaskuntoharjoittelussa kehittymisen edellytys. 

Voit treenata ryhmissä 1-2 kertaa viikossa 45min tai 60min kerrallaan. Treeneihin ilmoittautuminen tapahtuu nettiajanvarauksella – aivan kuten kuntosalin jumppatunneille. Sinä asiakkaana saat päättää, missä ryhmässä ja mihin aikaan sinulle parhaiten sopii treenata. Jos et jollakin viikolla pääse, voit korvata menetetyn treenikerran seuraavien viikkojen aikana silloin kun sinulle parhaiten sopii.

Heräsikö kysyttävää?

Voit ostaa treenit pakettina suoraan verkkokaupasta:

Lisäksi meillä käy maksuvalineenä: e-lasku, smartum mobiili, Epassi mobiili, Edenred ja Easy Break mobiili.

 naisvoimaa ulkotreenit

Treenit  6 viikon ajan  1 krt / viikko    72 €

naisvoimaa ulkotreenit fysioterapeutin ohjauksessa.

Treenit  6 viikon ajan   2 krt / viikko  144  €

Naisten treeniryhmissä sinua valmentaa fysioterapeutti ja personal trainer Jonna Pitkänen, jolla on vankka tietotaito toiminnallisesta lihaskuntoharjoittelusta sekä ihmisen anatomiasta ja fysiologiasta.

Kesäkausi 2020

Kesäkauden jatkosta ilmoitamme tässä mahdollisimman pian!

Ilmoittaudu mukaan treeniryhmään tai kokeilukerralle alla olevaan sähköpostiosoitteeseen, niin olemme sinuun pikapuoliin yhteydessä.

Naisten treeniryhmä helsinki – asiakaspalautteita

” Pienryhmätreenit salilla ovat olleet tosi hyviä ja vaihtelevia, kunto on selkeästi nousussa ja lihaksiakin alkaa jo vähän näkyä! ”   Anu

” On uskomatonta, että vyäröltä on lähtenyt 12 cm vaikka olen treenannut vain kahdesti viikossa. Kyllä siitä lihaskuntoharjoittelusta toitotetaan, mutta ei sitä näköjään usko ennen kuin kokee. ”  Tanja

” Nyt kun on tää (ekat) 12 viikkoo treenattu, niin haluaisin vaan sanoa, että on ollu tosi monipuoliset ja hyvät treenit. Oon tosi ilonen, kun pystyin tähän (en olis itse uskonu), kun kaks kertaa viikossa treenit tuntu aluks ihan mahdottomalta ajatukselta. Ajoittain kun oon saanut aloitettua esim. ryhmäliikunnassa tai salilla, niin se on aina lopahtanut siihen, kun on tuntunut, että aina on samaa eikä mitään edistystä tapahdu. Aikaisemmin kun oon yrittäny käydä ryhmäliikunnassa niin oon vaan katsonu kelloa ja odottanut että tunti loppuu (auts ;). Ja aina on ollu liikunnassa sellanen ”pakkopullafiilis”, että meen nyt kun on pakko.Sun tunneilla oon oikeesti  todella huomannut edistyneeni monella osa-alueella ja siitä saa voimia jatkaa. On ollu kivaa tulla tunneille ja ei ole ehtiny kelloa tunnilla miettiä, kun aika on mennyt nopeesti ja ollu monipuolista ja haastavaa treeniä. Varsinkin tasapainoa ei itse olis tullu edes ajatelleeks harjotella. Oon saanu sulta tosi hyviä ja asiantuntevia treeniohjeita tohon erkaumaan ja oot tosi positiivinen ja tsemppaava pt 🙂 Kiitos sulle Jonna 🙂 ”  Riitta