fbpx
Naisvoimaa! treeniryhmä aikuisille naisille

Naisvoimaa! treeniryhmä aikuisille naisille

NAISTEN TREENITYHMÄ HELSINKI – TÖÖLÖ

Aloita nousujohteinen kunnonkohotus omalta tasoltasi tehokkaasti ja turvallisesti fysioterapeutin ohjauksessa ohjelmalla, joka on suunniteltu erityisesti istumatyötä tekevien aikuisten naisten suurimpiin ongelmakohtiin.

Naisvoimaa! viiden hengen pienryhmätreenit ovat olleet todella suosittu ja runsaasti hyvää palautetta kerännyt treenimuoto jo vuodesta 2018.

Lue tämä sivu loppuun niin kerromme sinulle, miksi Naisvoimaa! pienryhmätreenit voivat olla sinullekin paras vaihtoehto ja miten sinä voit hyötyä ryhmässä treenaamisesta parhaiten.


VIISI YLEISINTÄ ASIAKKAIDEN SUUSTA KUULTUA SYYTÄ TREENATA NAISVOIMAA! PIENRYHMÄTREENEISSÄ

Ohjaaja on FYSIOTERAPEUTTI: Ihan jo pelkästään istumatyö, pitkään kestänyt liikkumattomuus tai vastaavasti yksipuolinen harjoittelu ja keski-ikä vaikuttavat siihen, että kroppa ei enää toimi, käänny, väänny ja palaudu samalla tavalla kuin nuorena. Lisäksi on mahdollista, että kroppaan on vuosien varrella ilmaantunut muutama työperäinen kremppa, kuten etukumara ryhti tai notkoselkä, jotka on tärkeää huomioida harjoittelussa. Istumatyöntekijöiden vaivoihin perentynyt fysioterapeutti ja personal trainer osaa ottaa nämä seikat kokonaisvaltaisesti huomioon.

Ryhmissä saa YKSILÖLLISTÄ ohjausta: Viiden hengen pieni ryhmäkoko mahdollistaa sen, että ohjaaja pystyy tarkkailemaan ja opastamaan liikkeiden suoritustekniikoita myös yksilöllisesti. Erityisen hyvin huomioimme ohjauksessa aloittelijat sekä uudet pienryhmään liittyjät, jotta jokainen pääsee treeniinsyrjään hyvin kiinni. Voit varata treenipaikan mihin tahansa ryhmään, sillä treeniohjelma on jokaisessa ryhmässä aina neljän viikon ajan sama ja liikkeet on suunniteltu niin, että ne mukautuvat helposti lähtötasosi mukaisesti. Jos olet aloittelija, aloita kevyemmin ja helpommilla liikevariaatioilla ja etene pikkuhiljaa kohti parempaa suorituskykyä. Jos olet edistyneempi niin valitse liikkeistä haastava versio ja lisää liikkeisiin vastusta, toistoja ja/tai kierrosmääriä!

Säästät RAHAA ja AIKAA: Pienryhmässä saat yksilöllistä ohjausta fysioterapeutti personal trainerilta liikkeiden oikeaoppimisen tekemisen tueksi. Jos ottaisit tämän palvelun yksilövalmennuksena, niin maksaisit tunnista noin 70-100 €. Pienryhmässä yhden tunnin ohjauksen hinta on 15€. Pienryhmässä treenaamalla säästät lisäksi runsaasti aikaa ja vaivaa kun sinun ei itse tarvitse miettiä treenikokonaisuuksia vaan sinun tarvitsee vain ilmaantua paikalle ja treenata.

Teet TOIMINNALLISTA lihaskunto- ja liikkuvuusharjoittelua: Toiminnallista harjoittelua on kaikki sellainen, joka edesauttaa tavallisessa arjessa pärjäämistä. Arjessa tulee paljon vastaan tilanteita, joissa omasta kropasta löytyvää voimaa joutuu todenteolla käyttämään, kuten auton työntämistä lumipenkasta tai raskaiden laatikoiden siirtelyä kellarivarastossa tai jonkin raskaan huonekalun nostoa irti lattiapinnasta. Kaikki nämä arkiset asiat vaativat hyvää lihaskuntoa ja keskivartalon kontrollia, jota ryhmässä harjoitellaan mm. erilaisin kyykyin, maastavedoin, lankuin, punnerruksin ja souduin. Se, että omaan kroppaan pystyy luottamaan on jokaisen etuoikeus.

Treenaaminen ei ole pelkän OMAN MOTIVAATION varassa: Treenaamaan lähteminen helpottuu, kun vastassa on ohjaaja joka odottaa paikalle ja mukava ja stemppaava ryhmä, josta ei huumorintajuaakan puutu. Tämä on ollut tärkeä apu erityisesti heille, joiden on vaikeaa yksin ryhtyä liikkumaan tai jotka helposti jättävät liikuntaharrastuksen kesken, jos kukaan ei ole ”vahtimassa”.

👍 TURVALLISUUS ja TURVAVÄLIT: Hesperian puistossa järjestettävissä ulkotreeneissä turvavälit on helppo pitää. Suosittelemme lisäksi, että jokainen tuo treeniin oman jumppa-alustan ja jumppakuminauhan, jotta samojen välineiden koskettamiselta valtyttäisiin. Ohjaajalla on mukana muutama jumppakuminauha ja käsidesiä, mikäli oma unohtuu ( niinkin voi käydä ).

Naisten treeniryhmä ulkotreeneissä käytettävät välineet.
Naisvoimaa ulkotreeneissä pärjäät näillä treenivälineillä ja omalla kehon painolla.

Miten Naisten treeniryhmän treeneihin pääsee mukaan?

Pääset mukaan treeneihin lähettämällä meille viestiä oheisen bannerin kautta. Ilmoita meille, kuinka montaa kertaa viikossa haluat kanssamme treenata sekä haluamasi maksutapa. Vaihtoehtoisesti voit ostaa kauden suoraan verkkokaupasta.

Olet myös lämpimästi tervetullut kokeilemaan treenejä. Kokeilukerran pääset varaamaan klikkaamalla TÄSTÄ:

KENELLE NAISVOIMAA! PIENRYHMÄTREENIT SOPIVAT?

✔ Perusterveelle naiselle, joka haluaa parantaa lihaskuntoa ja liikkuvuutta ja päästä eroon istumatyön aiheuttamista oireista, kuten niska-hartiavaivoista.

✔ Naiselle, joka haluaa terveen ja toimivan vartalon, jonka voimaan voi luottaa.

✔ Naiselle, joka arvostaa henkilökohtaista otetta ja ohjausta, jossa huomioidaan tuki- ja liikuntaelimistön terveyteen liittyvät erityistarpeet

✔ Naiselle, joka haluaa varmuutta ja selkeyttä siihen, että liikkeet menevät oikein

✔ Naiselle, joka mieluiten liikkuu ohjatusti ryhmässä, mutta jonka kalenteri ei salli sitoutumista tiettyyn aikaan ja paikkaan.

Kenelle Naisvoimaa! pienryhmätreenit eivät sovi?

✋ Pienryhmätreenit eivät sovi, mikäli sinulla on akuutisti kipuileva tai muulla tavoin jatkuvasti vaivaava tila kehossa, joka vaatii yksilöllistä terveydenhuoltoalan ammattilaisen, kuten lääkärin tai fysioterapeutin toteuttamaa hoitoa ja kuntoutusta.

Asiakkaidemme mielestä Naisvoimaa! pienryhmissä treenaamisen suurimpia hyötyjä ovat:

💪”Harjoittelu tuntuu turvalliselta, kun ohjaaja on fysioterapeutti ja omaan liikkumiseen saa jatkuvasti hyviä neuvoja”Pieni ryhmäkoko mahdollistaa sen, että saat ohjausta juuri niin paljon kuin tarvitset. Sinun ei tarvitse miettiä meneekö liike oikein, sillä paikalla on aina ohjaaja, joka oikeasti varmistaa, että liike tuntuu oikeassa kohdassa ja että liike menee teknisesti oikein.

💪 ”Ryhmään osallistuminen on helpottanut saamaan liikunnasta säännöllistä.” Harjoittelun säännöllisyys ja liikkeiden oppiminen on ainoa reitti kohottaa kuntoa nousujohteisesti. Työkiireet, alati vaihtelevat aikataulut ja muu arjen meno ja vilske voi kuitenkin tehdä omaehtoisesta liikuntakertojen suunnittelusta ja toteutuksesta vaikeaa. Tähän ongelmaan Naisvoimaa! pienryhmätreenit ovat loistava apu, sillä ohjauksia on viikossa useita ja voit vapaasti varata paikan sille tunnille, joka milläkin viikolla sattuu parhaiten sopimaan.

💪 ”Harjoittelu tuntuu mielekkäältä, kun kokoajan oppii uutta ja kunnon kasvun oikeasti huomaa myös arjessa.” Toiminnallinen harjoittelu on loistava harjoitusmuoto terveyden, hyvinvoinnin ja suorituskyvyn kohentamiseen, koska liikkeitä tehdessä joudut keskittymään koko vartalon liikuttamiseen ja hallintaan – toisin kuin istueltaan kuntosalilaitteessa. Sekä jalkojen että käsien varassa tehtävissä liikkeissä ( esim. kyykyt ja punnerrukset ) joudut harjoitettavien lihasten lisäksi harjoittamaan runsasta keskivartalon kontrollia, joka kehittää syvien vatsa- ja selkälihasten toimintaa ja ennaltaehkäisee selkäkipuja.

💪 ”Ihanaa kun voi vain tulla paikalle, treenata tehokkaasti hyvässä ilmapiirissä ja sen jälkeen jatkaa päivää.” Lihaskuntoharjoittelusta tulee huomattavasti tehokkaampaa ja mielekkäämpää, kun siitä poistetaan turha pyöriskely ja laitteisiin odottaminen. Näissä pienryhmätreeneissä treenaat ohjatusti, selkeällä ohjelmalla 45min tai 60min mittaiset treenit, joiden haastavuus nousee sitä mukaa kuin kuntosi nousee.


Kuka sinua ohjaa?

Naisvoimaa! pienryhmätreenien tavoitteena on auttaa naisia voimaan hyvin ja ymmärtämään, että terve ja toimiva vartalo, jonka voimaan voi luottaa on täysin mahdollista saavuttaa, vaikka aloittaisikin vasta vähän myöhemmällä iällä. Käytännössä tämän asian saavuttaminen vaatii säännöllistä ja nousujohteista liikuntaa, jossa on fiksusti huomioitu liikunnan lisäksi myös palautuminen.

Ryhmien tavoitteena on opettaa sinulle tapa liikkua, jota voit toteuttaa niin mökillä, kotona, kuntosalilla, lenkkipolulla, hotellihuoneessa – siis ihan missä vain. Tässä treeniryhmässä sinua ei pistetä päiväkausiksi lihaksia kipeyttävään treenirääkkiin vaan aloitat kuntoa kohottavan liikunnan järkevästi juuri siltä tasolta, jossa nyt olet.

Opetan sinulle perusliikkeet kuten punnerrukset, kyykyt, lankut ja soudut niin hyvin, että osaat jatkossakin soveltaa liikkeistä itsellesi sopivan treenin. Kropan pitäminen terveenä ja hyvinvoivana ei vaadi loppujen lopuksi mitään ihmeellistä – vain säännöllisesti tarjottua monipuolista liikettä koko vartalolle. Tule mukaan juuri sellaisena kuin olet

Voit liittyä mukaan Naisvoimaa! treeniryhmään milloin vain.

naisvoimaa valmentaja Jonna Pitkänen fysioterapeutti ja pt
Fysioterapeutti & PT
Jonna Pitkänen

pt-valmennuksen hyödyt
naisten treeniryhmä helsinki töölö ulkotreenit
Naisten treeniryhmä helsinki töölö ulkotreenit hesperian puistossa.

Naisten treeniryhmässä treenaat näyttöön perustuen fysioterapeutin ohjauksessa

TUTKIMUS: Säännöllinen lihaskuntoharjoittelu lisää lihasvoimaa, lihasmassaa ja kehittää liikehallintaa ja tasapainoa keski-ikäisillä ja vanhemmilla naisilla. ( Holviala, Jarkko H s; Sallinen, Janne M ym. 2006 ) 

TUTKIMUS: Toiminnallinen lihaskuntoharjoittelu on näyttöön perustuen paras tapa polttaa rasvaa ja paras tapa pudottaa painoa. Monipuolisesti toteutetulla koko kehoa kuormittavalla lihaskuntoharjoittelulla on mm. positiivinen vaikutus veren rasva- ja sokeriarvoihin.  ( Pedersen ja Saltin 2015 ).

TUTKIMUS: Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun on todettu kuluttavan huomattavasti energiaa sekä treenin aikana että treenin jälkeen, minkä vuoksi sen on todettu olevan erityisen tehokas harjoitusmuoto vyötärölihavuuden ennaltaehkäisyssä ja hoidossa.   (Mekary ym. 2015)

TUTKIMUS: Säännöllisen voimaharjoittelun on osoitettu vahvistavan luita ja ehkäisevän osteoporoosia (Bolam ym. 2013).

TUTKIMUS: Säännöllinen lihaskuntoharjoittelu on lääkettä moneen vaivaan. ( Wayne L. Westcott 2012 ).


Naisten treeniryhmä Helsinki – miten ryhmät toimivat?

Naisten treeniryhmissä voit treenata 1-3 kertaa viikossa 45min tai 60min mittaiset ohjatut treenit. Lyhyemmät 45min mittaiset treenit on suunniteltu aloittelijoille, jotka haluavat aloittaa kunnon kohotuksen tehokkaasti ja turvallisesti ammattilaisen ohjauksessa. Pidemmät 60min mittaiset treenit sopivat hyvin tottuneemmille harjoittelijoille, jotka ovat käyneet säännöllisesti esimerkiksi jumpissa, kuntosalilla tai lenkkeilemässä. Tuntien ohjelma säilyy samana 4 viikon ajan, joka mahdollistaa liikkeiden oppimisen ja tehokkaan tekemisen. Uusi ohjelma vaihtuu aina kuukauden toisella viikolla.

Treeneihin ilmoittautuminen tapahtuu nettiajanvarauksella – aivan kuten kuntosalin jumppatunneille. Sinä asiakkaana saat päättää, missä ryhmässä ja mihin aikaan sinulle parhaiten sopii treenata. Jos et jollakin viikolla pääse, voit korvata menetetyn treenikerran kurssin aikana silloin kun sinulle parhaiten sopii.

Yhteen treeniin mahtuu kerrallaan viisi osallistujaa, jotta valmentaja ehtii ohjaamaan jokaista yksilöllisesti ja avustamaan paremmin oikean liiketekniikan omaksumisessa.


NAISVOIMAA! TUNTIEN SISÄLTÖ

naisten treeniryhmä tuntien sisältö

Aktivoiva alkulämmittely

Alkulämmittely koostuu lempeästä sykettä nostattavasta liikkeestä sekä liikkuvuutta kehittävästä dynaamisesta venyttelystä

naisten treeniryhmä tuntien sisältö

Toiminnallinen treeniosio

Kehitä keskivartalon hallintaa sekä kokovartalon lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainoa toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun avulla.

naisten treeniryhmä tuntien sisältö

Palauttava jäähdyttely

Loppujäähdyttely koostuu keyyestä aerobisesta liikunnasta sekä verenkiertoa edistävästä liikkuvuusharjoittelusta.


Naisten treeniryhmä Helsinki – usein kysyttyjä kysymyksiä

👉Millaisia liikkeitä treeneissä tehdään ja mitä oikeastaan on toiminnallinen harjoittelu?
Toiminnallista harjoittelua on kaikki sellainen, joka edesauttaa tavallisessa arjessa pärjäämistä. Arjessa tulee paljon vastaan tilanteita, joissa omasta kropasta löytyvää voimaa joutuu todenteolla käyttämään, kuten auton työntämistä lumipenkasta tai raskaiden laatikoiden siirtelyä kellarivarastossa tai jonkin raskaan huonekalun nostoa irti lattiapinnasta. Kaikki nämä arkiset asiat vaativat hyvää lihaskuntoa ja keskivartalon kontrollia, jota ryhmässä harjoitellaan mm. erilaisin kyykyin, maastavedoin, lankuin, punnerruksin ja souduin. Se, että omaan kroppaan pystyy luottamaan on jokaisen etuoikeus.

👉Entä jos en voi sitoutua tiettyyn aikaan ja paikkaan? Jäänkö auttamattomasti ryhmässä jälkeen vai voinko korvata menetetyt kerrat jotenkin?
Ei ongelmaa. Ryhmän ohjauksia löytyy aamuisin, iltapäivin ja iltaisin maanantaista perjantaihin sekä lauantai aamuisin sopivasti sellaiseen aikaan, että ehtii nukkua pitkään. Voit vapaasti varata paikan sellaiseen ajankohtaan joka sinulle sopii parhaiten. Yllättävän työesteen kohdalla voit tarvittaessa perua varauksen ja siirtää sen toiseen ajankohtaan. Lisäksi Naisvoimaa! treenejä järjestetään sekä livenä että online täysin samalla ohjelmalla, joten tarvittaessa voit osallistua treeneihin vaikka Lapista.

👉Minulla on liikkumisesta todella pitkä aika ja tarvitsen oikeasti ohjaajan, joka osaa ja pystyy ohjaamaan juuri minua. Miten tämä onnistuu ryhmässä?
Ei ongelmaa. Naisvoimaa! treeniryhmässä ryhmäkoko on maksimissaan 5 henkilöä. Tämä mahdollistaa liikkeen ohjauksen laadukkaasti ja vapauttaa korkeakoulutetun ohjaajan myös antamaan henkilökohtaista ohjausta treenin aikana – toisin kuin jumppatunneilla. Myös Naisvoimaa! online treeneissä kamera pidetään päällä puolin ja toisin, joka mahdollistaa laadukkaan ja henkilökohtaisen ohjauksen myös kameran välityksellä.

👉Minulla on helposti kipeytyvä polvi/ranne/olkapää/selkä, jonka vuoksi olen arka osallistumaan ihan kenen tahansa ohjaukseen. Miten nämä asiat huomioidaan ryhmässä ja millaiset valmiudet ohjaajilla on auttaa?

Ei ongelmaa. Naisvoimaa ohjaaja Jonna on koulutukseltaan fysioterapeutti ja personal trainer. Jonna on toiminut fysioterapeutin vastaanottotyössä yli 10 vuotta ja lisäksi toiminut valmentajana vuodesta 2013. Erilaiset tuki-ja liikuntaelimistön vaivat ja niiden kanssa liikkuminen ovat valmentajalle tuttuja asioita.

👉Pelkään, että olen liian hidas ja huono että hidastan muiden tekemistä.

Huoli pois. Näissä treeneissä saat treenata omaan tahtiin. Ohjaaja ohjaa liikkeet, käy läpi oikean liiketekniikan ja kertoo sen jälkeen kuinka monta toistoa tehdään. Tämän jälkeen jokainen lähtee suorittamaan liikkeitä omaan tahtiin ja ohjaaja seuraa ja ohjaa tarvittaessa liiketekniikoissa tarkemmin yksilöllisesti. Kenenkään perässä ei siis tarvitse pysyä vaan jokainen keskittyy vain omaan tekemiseen.

Ennen kuin aloitat treenaamisen kanssamme, olet ehdottoman tervetullut ILMAISELLE KOKEILUKERRALLE, joka ei sido sinua mihinkään. Varaa ilmainen kokeilukerta TÄÄLTÄ. Tutustu myös ennen ostopäätöstä sopimusehtoihin.


Naisten treeniryhmä kalenteri 2.8 – 26.9.2021

Naisvoimaa! Pienryhmätreenit

  • 5 hengen pienryhmät
  • Ajanvaraus nettiajanvarauksella
  • Ohjaamme treenit 100% ulkona Töölön lahden alueella. Varaa siis säänmukainen vaatetus.
  • Tapaamispaikka: Oopperan amfiteatteri
  • Varaa mukaan oma jumppamatto ja jumppakuminauha.
  • Ohjaaja: Fysioterapeutti Jonna Pitkänen
  • Lisäämme ohjauskertoja ja ohjauspaikkoja kysynnän mukaan.
  • Syyskauden jälkeen siirrymme ohjaamaan treenit sisätiloihin mikäli koronatilanne sen sallii. Mikäli ei niin treenit jatkuvat 5 hengen pienryhmissä ONLINE live ohjauksessa.

Naisvoimaa ulkotreenit jatkokausi 2 vk kalenteri

Naisten treeniryhmä helsinki – Hinnasto, maksutavat ja ilmoittautuminen

MAKSUVAIHTOEHDOT

Kuukausilaskutus
Saat sähköpostiisi kerran kuukaudessa ilmestyvän kuukausimaksun.
Minimisitoutuminen 3kk.

Verkkokauppa
Osta tuote haluamallesi ajalle verkkokaupasta.
Maksun välittäjänä toimii checkout.
Maksutapoina toimivat verkkopankki, korttimaksu, op-lasku, epassi.

SmartumPay mobiilimaksu ja smartum setelit

Ilmoittaudu ensin osallistujaksi osoitteeseen: info.treenataanko@gmail.com
Etsi meidät hakusanalla treenataanko.
Valitse summa, jonka haluat maksaa.
Vahvista maksu pyyhkäisemällä.
Seteleiden osalta ole yhteydessä treenataanko@gmail.com

Edenred pay ja Virike setelit

Ilmoittaudu ensin osallistujaksi osoitteeseen: info.treenataanko@gmail.com
Etsi meidät hakusanalla treenataanko.
Valitse summa, jonka haluat maksaa.
Vahvista summa.
Seteleiden osalta ole yhteydessä treenataanko@gmail.com

Eazybreak mobiilimaksu

Ilmoittaudu ensin osallistujaksi osoitteeseen: info.treenataanko@gmail.com.
Etsi meidät hakusanalla treenataanko.
Valitse summa, jonka haluat maksaa.
Vahvista maksu.