fbpx
Kiinteyttävä ruokavalio naiselle

Kiinteyttävä ruokavalio naiselle

Ostin tämän ruokavaliomallin sekä sitä täydentämään kahden kuukauden etäravintovalmennuksen. Suurin muutos on tapahtunut korvien välissä. Tärkeintä ei ole vaan paino vaan terveelliset elämäntavat, joita olen kaikessa rauhassa opetellut.

 Minulle sopii ruokavalion helppous ja selkeät pelisäännöt annosten koostamiseen. Olen innostunut kokeilemaan erilaisia kasviksia, enkä ole enää pelkän salaatti-kurkku-tomaatti yhdistelmän varassa. Ruoka-ainelistat ja etävalmennus auttoivat alussa pääsemään kaavoihin kangistuneesta syömisestä eroon ja kokeilemaan uusia tuotteita.

  Paino on tippunut maltillisesti kolmessa kuukaudessa 6 kiloa, mutta senttejä on lähtenyt vyötäröltä 11 cm. Haastavinta on ollut omien uskomuksien muuttaminen laihduttamisesta. Minulle tämä on ollut hyvä juttu. ” Riitta.

Terveellisen ruokailun hallinnointi arjessa on elämäntapamuutoksessa yleensä se suurin kompastuskivi. Tähän helppo- ja nopealukuiseen Kiinteyttävä ruokavalio naiselle -e-kirjaan olemme luoneet helposti lähestyttävän tavan ruokailla terveellisesti – myös kiireisessä arjessa. Tämä ruokailumalli sopii jokaiselle perusterveelle naiselle ikään ja kokoon katsomatta, jonka tavoitteena on:

  • oppia, kuinka paljon (kaloreita) hänen tulisi päivässä syödä
  • oppia koostamaan omaan energiantarpeeseen nähden sopivia annoksia – eli miten ei syödä liikaa tai liian vähän
  • oppia syömään säännöllisesti
  • oppia nopea ja järkevä tapa koostaa painonpudostusta ja kiinteytymistä tukevia aterioita kotona, työpaikkaruokalassa ja matkalla – toisin sanoen oppia selkeä pelisuunnitelma arjen muuttuviin tilanteisiin
  • oppia, miten oma kiinteyttävä ruokavalio kannattaa rakentaa, jos on runsaasti ylipainoinen, lievästi ylipainoinen tai normaalipainoinen nainen

KIINTEYTTÄVÄ RUOKAVALIO NAISELLE SISÄLTÖ

  • Opit helpolla tavalla määrittämään päivittäisen energiantarpeesi ja suhteuttamaan ruokailumallin siihen – ruokavaliosta tulee energiasisällöltään oikeasti yksilöllinen
  • Opit helpon neljän askeleen menetelmän koostaa aterioita ja välipaloja nopeasti kotona, kaupassa, lounasruokalassa ja matkoilla – ei kaloreiden laskentaa vaan rento ja helppo tapa koostaa aterioita myös kiireessä.
  • Opit helpon tavan esivalmistaa ruokia jääkaappiin, joka vähentää sekä ruokahävikkiä että ruoanvalmistukseen kuluvaa aikaa.
  • Voit valita aterioidesi ainesosat e-kirjasta löytyvien ruoka-ainetaulukoiden avulla tai valita ruokia oman mielen mukaan – Koska, sinä päätät mitä syöt, tämä malli sopii niin sekaaneille, vegaaneille kuin gluteenitonta ruokavaliota noudattaville kiinteytymisen tueksi.

MILLAINEN ON OIKEASTI TOIMIVA KIINTEYTTÄVÄ RUOKAVALIO NAISELLE?

“ Kaikki pitäisi tehdä mahdollisimman helpoksi, eikä helpommaksi “ – Albert Einstein

Kiinteytys tarkoittaa sitä, että lihasten päällä olevan rasvan määrä vähenee samalla, kun lihasmassaa kasvatetaan tai ylläpidetään. Kiinteytymiseen tähtäävän ruokavalion täytyy siis sisältää tarpeeksi energiaa ja ravintoaineita, jotta lihasmassan kasvatus tai ylläpito olisi mahdollista. Näin ollen sinun täytyy tietää, kuinka paljon sinun tulisi syödä ja miten sinun tulisi käytännössä koostaa ateriat, jotta päivittäinen energian ja ravintoaineiden saanti täyttyy. Tämän lisäksi ruokavalion on oltava helposti toteutettavissa koko loppuelämän ajan tilanteessa kuin tilanteessa.

Tämä naisille suunniteltu kiinteyttävä ruokavalio tarjoaa sinulle valmiin ruokailumallin, jonka sinä pystyt helposti mukauttamaan omaan energiantarpeeseesi sopivaksi. Ruokailumalli kertoo sinulle tarkasti, mistä ruoka-ainaista terveellinen ja kiinteyttävä aamupala, lounas, välipala ja päivällinen koostuvat. Sinun tarvitsee vain valita ruoka-aineet, valmistaa ne ja koota ateria ohjeiden mukaisesti – olit sitten kokoamassa ateriaa kotona tai hirveässä kiireessä kaupassa. Tämä tekee kiinteyttävän ruokavalion toteuttamisesta arjessa helppoa.

” Kiinteytyminen onnistuu, kun ravintoa saadaan tasapainoisesti: riittävästi laadukasta proteiinia, kuitupitoisia hiilihydraatteja, pehmeitä rasvoja sekä vihanneksia ja marjoja ”

KIINTEYTTÄVÄN RUOKAVALION HYÖDYT NAISELLE

  • Parempi vireystaso pitkin päivää – töiden jälkeen virtaa riittää myös kuntoiluun
  • Parempi palautuminen treeneistä – kropalle tarjotaan säännöllisesti oikeaa ravintoa
  • Näkyvämpiä tuloksia treeneistä – terveellinen ruokavalio ja säännöllinen liikunta tukevat toisiaan
  • Kylläinen olo pitkin päivää – tasainen verensokeri ja riittävä ravinnonsaanti ovat parasta ”lääkettä” jatkuvaan makeanhimoon ( riittävän ja laadukkaan unen lisäksi )
  • Kasvatat lihasmassaa ja poltat rasvaa samanaikaisesti = kiinteydyt

YLEISIMPIÄ ASIAKKAIDEN ESITTÄMIÄ KYSYMYKSIÄ KOSKIEN NAISILLE SUUNNATTUA KIINTEYTTÄVÄÄ RUOKAVALIOTA

En syö ollenkaan viljoja. Kuuluvatko ne tähän ruokavalioon pakollisena?

Eivät kuulu. Tässä ruokavaliomallissa mikään yksittäinen ruoka-aine ei ole kielletty tai pakollinen. Tavoite on oppia syömään terveellisesti ja monipuolisesti sopiva määrä ruokaa. Sinulla on täysi vapaus valita, millaisista tärkkelyspitoisista hiilihydraateista haluat ateriasi koostaa. Haluatko käyttää hiilihydraatin lähteenä esimerkiksi luonnollisesti gluteenittomia ruoka-aineita kuten riisiä, perunaa ja bataattia tai joitakin muita sinun ruokavalioon sopivia tuotteita. Lähtökohtaisesti suosittelemme runsaskuituisia tuotteita.

Onko tämä ketogeeninen ruokavalio tai vähähiilihydraattinen ruokavalio?

Ei ole. Ruokavaliomalliin kuuluu täysipainoisesti hiilihydraattia, proteiinia, rasvaa ja runsaasti kasviksia. Tämä siksi, että suosittelemme säännöllistä liikuntaa ihan jokaiselle terveyden edistämisen tueksi. Tätä ruokavaliomallia noudattamalla jaksaa liikkua myös nousujohteisesti.

Minulla on runsaasti ruoka-aineyliherkkyyksiä, jotka vaikeuttavat syömistä. Sopiiko tämä minulle?

Henkilöille, joilla on ravitsemuksen suhteen runsaasti erilaisia erityiskysymyksiä suosittelemme ensisijaisesti lisensoidun ravitsemusterapeutin puoleen kääntymistä. Heiltä saat varmasti juuri sinulle yksilöllisesti sopivia neuvoja.

Haluan saada 10 kg pois nopeasti. Laihtuuko tällä?

Tämän ruokailumallin avulla on mahdollista pudottaa painoa terveellisesti. Ruokavalio kannustaa ensisijaisesti syömään monipuolisesti ja terveellisesti järkevän kokoisia annoksia, joka tukee painonpudotuksen lisäksi terveyttä ja yleistä vireystilaa. Yhdistettynä säännölliseen harjoitteluun, tällä ruokavaliomallilla on mahdollista saavuttaa varsin upeita tuloksia.

Onko tämä joku dieetti?

Dieeteille tyypillistä on selkeä alku ja loppu tai jonkinlainen ideologia siitä, mitä voi syödä ja mitä ei. Tämän kiinteyttävän ruokavaliomallin tarkoitus on helpottaa terveellistä, ravitsevaa ja kiinteytymistä tukevaa ruokailua kiireisessä ja vaihtelevassa arjessa. Tavoitteena on kertoa ja opettaa, mikä kiinteyttävässä syömisessä on olennaisinta, jotta erilaisiin dieetteihin ja kuureihin ei enää tuntisi tarvetta lähteä mukaan. Kyseessä on siis ruokailumalli, jota voi huoletta noudattaa vaikka loppuelämän.

Pitääkö tässä syödä paljon rahkaa ja raejuustoa?

Tämä ruokavaliomalli suosittelee syömään mahdollisimman monipuolisesti. Näin ollen tässä ruokavaliomallissa ei myöskään ole perusteltua ylikorostaa jonkin tietyn ruoka-aineen osuutta ruokavaliossa. Näin ollen sinulla on vapaus valita haluatko syödä rahkaa ja raejuustoa vai jättää syömättä. Proteiininlähteitä tässä maailmassa on rahkan ja raejuuston lisäksi onneksi useita. Näihinkin saat vinkkejä ruokavaliomallissa olevasta ruoka-ainelistasta.

kiinteyttävä ruokavalio naiselle ekirja.

OSTA TUOTE VERKKOKAUPASTA! HINTA 15 €