Sohvalta lenkkipoluille

Juoksukoulu heikkokuntoiselle

Liikunnan aloittaminen voi tuntua työläältä ja vastenmieliseltä ajatukselta, jos ei ole koskaan kauheasti liikkunut, tai liikuntatauko on venynyt pitkäksi. Monesti käy niin, että alussa mennään innostuneina aivan liian kovaa ja sen jälkeen kävelemään ei pysty viikkoon ja yöksi pitää ottaa särkylääkettä, kun muuten ei saa lihaskivuilta nukutuksi. Tai sitten pusketaan kaksi viikkoa sisulla läpi, kunnes kolottavat sääret, kipeytynyt polvi tai alaselän kivut pysäyttävät liikuntaharrastuksen viikoiksi ja sen jälkeen onkin loma ja sitten kiireinen syksy ja, ja ja....Kuulostaako tutulta?

 

Kun liikunnasta suunnitellaan osaa koko loppuelämäksi,  on äärimmäisen tärkeää muistaa kärsivällisyys liikkeelle lähdössä. Tämä kurssi valmentaa sinut täysin nollasta siihen pisteeseen, että pystyt hölkötellä 30 minuuttia täysijaksoisesti. Ollaan rehellisiä - vauhti ei ehkä huimaa, mutta ehdottomasti tulet pystymään siihen. Toisin sanoen saat siis peruskuntosi takaisin, mikä helpottaa huomattavasti muiden liikuntamuotojen harrastamista jatkossa. Lue lisää tuntien sisällöstä ja omaehtoisesta harjoittelusta alta!

juoksukoulu huonokuntoiselle

sohvalta lenkkipoluille maunula

Ohjaaja: Nea Hellman
Ryhmänkoko: max 15
Aloitus: TO 25.4 klo 17.30
Tapaamispaikka: Maunulan Liikuntahallin edessä ulkopuolella

Kesto: 8 viikkoa ( ei helatorstaina )
Treenien kesto: 60min
Hinta: 65 € / henkilö *ks tarjous verkkokauppa-asiakkaille

Muut maksutavat: E-lasku, smartum, epassi, virike, ticket&duo

sohvalta lenkkipoluille Käpylä

Ohjaaja: Jonna Pitkänen
Ryhmänkoko: max 15
Aloitus: LA 27.4 klo 13
Tapaamispaikka: Käpylän liikuntapuiston asiakaspalvelupisteen edessä.

Kesto: 8 viikkoa
Treenien kesto: 60min
Hinta: 65 € / henkilö *ks tarjous verkkokauppa-asiakkaille

Muut maksutavat: E-lasku, smartum, epassi, virike, ticket&duo

sohvalta lenkkipoluille (2)

Mitä ohjatuilla tunneilla tehdään?

Tunnit aloitetaan aina aktivoivalla alkulämmittelyllä. Aktivoiva alkulämmittely sisältää mm. kävelyä, juoksua tukevaa tasapaino- ja tukilihasharjoittelua sekä kevyttä liikkuvuusharjoittelua. Harjoitteiden haastavuudessa on huomioitu se, että jokainen, myös se omasta mielestään kaikista kömpelöin ihminen pysyy harjoitteissa mukana - ja vielä menestyksekkäästi. Minkäänlaista osaamista tai pohjakuntoa ei siis näissäkään tarvita. 

Treeniosiossa keskitytään ensisijaisesti turvalliseen juoksutekniikkaan sekä aerobisen kestävyyden kehittämiseen heikkokuntoisille sopivalla vauhdilla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että juoksu aloitetaan lyhyistä intervalleista, jonka jälkeen kävellään ja tasataan hengästystä ennen seuraavaa intervallia. Vauhti ja kesto on mitoitettu OIKEASTI heikkokuntoisille. Tästä juoksukurssista on siis hyvä aloittaa, jos joskus unelmissa on juosta esimerkiksi 5 km tai jopa 10 km. 

Lopuksi on jäähdyttely, joka sisältää kävelyä ja kehoa huoltavaa liikkuvuusharjoittelua.

 

Mitä muuta tähän sisältyy?

  • Ohjeet omia lenkkejä varten. Olisi hyvä, jos pystyisit tekemään yhteisen treenin lisäksi 1-2 omaehtoista lenkkiä
  • Videolliset ohjeet juoksijan kehonhuoltoon
  • Ohjaajan etätuki ja lisäohjeet

Tiesitkö?

Juoksuharjoitteluun yhdistetty lihaskuntoharjoittelu ennaltaehkäisee aloittelijoille tyypillisiä rasitusvammoja tehokkaasti.

40 € lisähintaan, voit ostaa itsellesi 8 kpl osallistumisia Naisvoimaa treeniryhmiin, jotka ovat heikkokuntoisille suunnattuja lihaskuntoharjoitteluryhmiä, joita ohjaamme Maunulan liikuntahallilla ja Töölön kisahallilla. Tämä tarjous on ainoastaan juoksukouluun ilmoittautuneille!

 

 

sohvalta lenkkipoluille (3)