fbpx
Sohvalta lenkkipoluille online

Sohvalta lenkkipoluille online

SOHVALTA LENKKIPOLUILLE 40+ – 8 VIIKON JUOKSU/KÄVELY OHJELMA 40+ NAISILLE

Aloita juoksu fiksusti ja lempeästi fysioterapeutin suunnittelemalla ohjelmalla, joka on suunniteltu erityisesti juoksun aloittamisen tueksi istumatyötä tekeville aikuisille naisille.

Sohvalta lenkkipoluille juoksu/kävelyohjelmassa kohotat peruskuntoa nousujohteisesti.  Ohjelma sisältää videolliset ohjeet ennen juoksua tehtävään alkulämmittelyyn sekä juoksun lopuksi tehtävään  jäähdyttelyyn. Lisäksi löydät ohjelmasta aloittelijalle sopivan ja  juoksua tukevan videollisen lihaskuntopiirin. 

Suljetussa ja 100% ilmaisessa Sohvalta lenkkipoluille online Facebook-ryhmässä saat yhteyden ohjaajaan ja muihin ryhmäläisiin. Ryhmästä löydät runsaasti lisämateriaalia juoksuharrastuksen tueksi, kuten vinkkejä rasitusvammojen ennaltaehkäisyyn, syke-aluiden säätöön, kehonhuoltoon jne. Voit myös itse vaikuttaa ryhmän sisältöön esittämällä toiveita.

Lue tämä sivu loppuun niin kerromme sinulle, miksi Sohvalta lenkkipoluille 40+ juoksu/kävelyohjelma on loistava valinta juoksun aloittamiseen aikuisella iällä.


KOLME SYYTÄ VALITA SOHVALTA LENKKIPOLUILLE 40+ JUOKSUOHJELMA

Tässä ei opeteta pelkästään pidentämään lenkkejä vaan myös pitämään huolta omasta kropasta juoksun ohella: 40+ iässä työvuosia istumatyön parissa on ehtinyt kertymään useampia. Lisäksi ruuhkavuosien kiireet ja niiden aiheuttama liikkumattomuus tai säännöllisen epäsäännöllinen liikunta ovat yhdessä ehtineet muodostamaan kroppaan lihaskireyksiä ja lihasepätasapainoa, jotka herkästi altistavat rasitusvammoille erityisesti juoksuharrastuksen alkuvaiheilla. Nämä seikat on huomioitu itse ohjelmassa ja sulkejun facebook ryhmän materiaaleissa seuraavasti: juoksu aloitetaan juoksun ja kävelyn yhdistelmällä, ohjelmassa on selkeä alku- ja loppujäähdyttely, juoksupäivien välissä on runsaasti palautumisaikaa, ryhmässä on valmiita seuraa perässä- ohjelmia venyttelyyn, säären etuosan kivun ennaltaehkäisyyn ja huoltoon, lihaskuntoharjoitteluun, juoksuasennon ja alaraajan hallinnan harjoitteluun ym. muuta materiaalia.

Ohjaaja on fysioterapeutti: fysipterapeutin vastaanottotyössä tapaan usein aloittelevia juoksijoita, joiden juoksu on loppunut johonkin rasitusvammaan, kuten kantapään kipuun, nilkan kipuun, polven kipuun, takareiden kipuun tai johonkin muuhun vammaan. Syy vammojen syntyyn on aina ollut selkeä – on aloitettu vain juoksemaan eikä ole käytetty ollenkaan aikaa juoksua tukevaan harjoitteluun, kuten juoksuasentoa tukevien lihasten voimaharjoitteluun, alaraajan/lantionhallinnan harjoitteluun, juoksutekniikan harjoitteluun tai juoksun kannalta riittävän liikkuvuuden harjoitteluun. Nämä ovat asioita, joita toivoisin ihan jokaisen aloittevan juoksijan harjoittelevan juoksun ohella ja siksi olen sisällyttänyt niitä tähän ohjelmaan.

Omaa harjoittelua koskeviin kysymyksiin saa vastauksia: Saat valmentajaan yhteyden suljetussa facebook ryhmässä.


Miten sohvalta lenkkipoluille 40+ juoksu/kävely -ohjelmaan pääsee mukaan?

Pääset mukaan lähettämällä meille viestiä oheisen bannerin kautta. Ilmoita meille haluamasi maksutapa sekä haluamasi aloitusviikko. Maksutapoina käyvät verkkokauppa, epassi, edenred mobiilimaksu, smartum mobiilimaksu sekä edenred mobiilimaksu. Tämän jälkeen lähetämme sinulle sähköpostiin kutsun aplikaation lataamista varten ja lisäämme sinut juoksuohjelmaan osallistujaksi.

KENELLE SOHVALTA LENKKIPOLUILLE 40+ OHJELMA SOPII

✅ Perusterveelle naiselle, jolla ei ole kropassa akuuttia ja jatkuvasti vaivaavaa rasitusvammaa.

✅ Naiselle, joka on aloittamassa juoksun täysin alusta.

✅ Kuntovaatimus: jaksat kävellä 30-45min yhtäjaksoisesti eikä ylämäen jälkeen tarvitse pysähtyä paikalleen runsaan hengästyksen vuoksi vaan pystyt jatkamaan hengästyneenä matkaa.

✅ Naiselle, joka haluaa aloittaa juoksuharrastuksen fiksusti.

✅ Naiselle, joka haluaa liikkua silloin kuin hänelle parhaiten sopii.

Kenelle Sohvalta lenkkipoluille 40+ juoksuohjelma ei sovi?

✋ Etävalmennuksessa tapahtuva juoksuharjoittelu ei sovi, mikäli sinulla on akuutisti kipuileva tai muulla tavoin jatkuvasti vaivaava tila kehossa, joka vaatii yksilöllistä terveydenhuoltoalan ammattilaisen, kuten lääkärin tai fysioterapeutin toteuttamaa hoitoa ja kuntoutusta.


Usein kysyttyjä kysymyksiä Sohvalta lenkkipoluille 40+ juoksu/kävely ohjelmasta

✅” Olen rapakunnossa ja omasta mielestäni noin 20 kg ylipainoinen. Teen tunnin sauvakävelylenkin noin kaksi kertaa viikossa. Nyt kevään tullen olen ajatellut lenkkeilyn aloittamista hiljalleen. Kysyisin, että sopiiko tämän juoksun aloittamiseen ylipainoisena?” 

Tässä aloittelijoiden juoksuohjelmassa harjoittelu aloitetaan hyvin maltillisesti. Tottumattoman juoksijan on aina hyvä aloittaa juokseminen kävelyn ja hölkkäilyn yhdistelmästä, jossa hölkkäily aloitetaan muutaman minuutin mittaisista pyrähdyksistä, jotka saa tehdä omaan tahtiin. Näin hengästys ja rasitus mm. nivelille ei ehdi kivuta niin korkealle, etteikö harjoitusta jaksaisi viedä loppuun asti. Lisäksi ohjelmassa on huomioitu pitkät palautumisajat, joka mahdollistaa lihasten, nivelten ja muiden tukirakenteiden palautumisen ennen seuraavaa juoksukertaa. Ohjelma siis sopii loistavasti juoksun aloittamiseen ylipainoisena.

✅” Juoksukuntoni on todella surkea. Olen miettinyt hölkkäilyn aloittamista jollakin juoksuohjelmalla, mutta kaipaisin lisäksi ohjausta. Ikävä kyllä täysin henkilökohtaiseen ohjaukseen tai mihinkään personal traineriin minulla ei ole varaa. Ollaanko tässä ihan oman onnen nojassa, vai saako tässä ihan ohjausta? ”

Juoksuohjelman aikana on mahdollista kysyä tarkentavia ohjeita valmentajalta suljetussa Facebook-ryhmässä. Saat siis huomattavasti enemmän henkilökohtaista ohjausta kuin jos aloittaisit hölkän netistä löytyvällä ilmaisohjelmalla. Sinun kannattaa ehdottomasti myös hyödyntää suljetun facebook-ryhmän muuta materiaalia, kuten valmiita juoksijan lihaskunto, venyttely, pilates, jooga, tasapaino, rasitusvammojen ennaltaehkäisy ym. materiaaleja, jotka monipuolistavat harjoittelua. Applikaatiossa olevaan treenikalenteriin olen laittanut merkinnät, mihin kohtaan mitäkin harjoittelua kannattaa sijoittaa, joten tässäkään asiassa et ole täysin oman onnen nojassa.

✅” Kerrotaanko tässä juoksuohjelmassa mitä ja milloin pitää tehdä? ”

Ehdottomasti. Applikaatiossa on treenikalenteri, jossa näet kaikki harjoitteet. Lisäksi saat päivän harjoituksista herätteet puhelimeen. Juoksut on ohjelmoitu niin, että sinun ei tarvitse kytätä sekuntikelloa tai ladata erillistä intervalliajastinta. Kaikista alkulämittelyistä, jäähdyttelyistä ja lihaskuntoliikkeistä on ohjatut liikevideot.


MITEN SINÄ HYÖDYT TÄSTÄ ALOITTELIJOIDEN JUOKSUOHJELMASTA?

  • Tiedät miten, miten paljon ja milloin treenata.
  • Saat fysioterapeutin suunnitteleman juoksuohjelman oheisharjoitteluineen, jonka avulla samalla huollat ja voimistat lihaksiasi samalla kun kohennat juoksukuntoa.
  • Aloitat lenkkeilyn lempeästi ja fiksusti, jotta kroppasi ehtii palautua.
  • Kuntosi kasvaa nousujohteisesti varmemmin, kun seuraat ammattilaisen laatimaa ohjelmaa.
  • Saat juoksun aloittamiseen tukea etänä juoksuharjoitteluun perehtyneeltä fysioterapeutilta suljetussa Facebook ryhmässä.

MITÄ KAIKKEA TÄHÄN ALOITTELIJOIDEN JUOKSUOHJELMAAN KUULUU?

Valmennus toteutetaan 100% etänä valmmennusapplikaation ja Facebook- ryhmän avulla, josta löydät:

  • Juoksukalenterin koko 8 viikolle ja valmiiksi kellotetut juoksu/kävely -ohjelmat
  • Videolliset ohjeet juoksua tukevaan lihaskuntoharjoitteluun kotona tai ulkona
  • Videolliset ohjeet juoksua tukevaan kehonhuoltoharjoitteluun
  • Videolliset ohjeet rasitusvammoja ennaltaehkäisevään alkulämmittelyyn
  • Mahdollisuuden kysyä ja saada vastauksia
  • Mahdollisuuden vaikuttaa sisältöön esittämällä toiveita

MILLOIN TÄHÄN VOI OSALLISTUA?

Voit osallistua juoksukouluun milloin vain ja mistä päin Suomea tahansa. Kerro meille vain millä viikolla haluaisit aloittaa ja lisäämme sinut ohjelmaan. Voit myös ostaa tuotteen verkkokaupasta, jolloin valmentaja ottaa sinuun yhteyttä vuorokauden sisällä. Juoksuohjelma ja applikaatio pysyvät käytössäsi yhteensä 3 kk ajan. Voit myös jättää soittopyynnön valmentajallesi ennen ostopäätöstä alla olevaan sähköpostiosoitteeseen.

sohvalta lenkkipoluille - online juoksuohjelma 40+ naiselle

HINTA JA MAKSUTAVAT

20 €

Smartum mobiilimaksu.
Edenred mobiilimaksu
Epassi
Eazybreak Mobiilimaksu

tai osta tuote verkkokaupasta!