fbpx

Miten saada lisää energiaa?

lisää energiaa terveellisistä elämäntavoista

Tämä on yleensä se ajankohta vuodesta, kun kiinnostus liikuntaa kohtaan alkaa huveta ja kotisohva näyttämään erittäin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Samaan aikaan tunnemme itsemme myös enemmän väsyneiksi, johon vähentynyt auringonvalo ja arjen kiireet stressoreineen vaikuttavat. Tässä kohtaa moni suuntaa kohti lisäravinnehyllyä, joka on täynnä ”energiaboostereiksi” mainostettuja vitamiineja, yrttejä ja muita valmisteita. Kysymys ei kuitenkaan ole siitä, mitä … Lue lisääMiten saada lisää energiaa?

MITÄ HYÖTYÄ PT-VALMENNUKSESTA ON MINULLE?

parempi kunto on hyvä kuntotavoite

Moni saattaa pyöritellä yksinään mielessään ajatuksia siitä, mitä hyötyä PT – valmennuksesta voisi juuri heille olla, ja minkälaisia tyyppejä nämä valmentajat ylipäätänsä ovat. Näin ollen, tässä artikkelissa harkitaan kahta kutakuinkin vastakohtaisen asiakastyypin mahdollisia mietteitä yksilövalmennuksesta. Tämän lisäksi pohditaan PT -valmennuksen hyötyjä niin liikunnan vasta-alkajalle kuin tavoitteelliselle kuntoilijalle. Ensimmäisenä esittelyvuorossa onpi Mirkku 54v., kenen liikuntatauko on … Lue lisääMITÄ HYÖTYÄ PT-VALMENNUKSESTA ON MINULLE?

Lisää vastustuskykyä ravinnosta

lisää vastuskykyä ravinnosta

Elimistön vastustuskyky on useiden tekijöiden summa. Erityisesti syksyn korvilla lehdet ja katumainokset täyttyvät ties millaisilla “immune boost” tuotteilla. En väitä, etteikö joistain näistä saattaisi peräti olla hyötyä.  On tärkeää kuitenkin muistaa, että mikään yksittäinen tuote tai kapseli ei korvaa terveellistä elämäntapaa. Ihmisen immuunipuolustus toimii parhaiten, kun ihminen nukkuu, syö, liikkuu ja välttää stressiä optimaalisessa suhteessa. … Lue lisääLisää vastustuskykyä ravinnosta

TREENIN JA PALAUTUMISEN KAUTTA KOHTI ENERGISEMPÄÄ SYKSYÄ!

treeni ja palautuminen

Se, mitä kulloinkin tarkoitetaan hyvällä kunnolla, terveydellä ja jaksamisella on yksilöllistä, riippuen henkilön liikuntataustasta, elämäntavoista, terveydestä, työstä, iästä sekä tottakai tavoitteista. Siinä missä tavoitteellinen kuntoilija pyrkii suorituksien nousujohteisuuteen, liikuntaa aloitteleva saattaa toivoa portaiden nousua tai ostoksien kantamista ilman hengästymistä, hikoilua ja voipumista. Oli tavoite mikä tahansa, kaikessa tekemisessä on tärkeää aina huomioida palautuminen. Oli lähtötaso … Lue lisääTREENIN JA PALAUTUMISEN KAUTTA KOHTI ENERGISEMPÄÄ SYKSYÄ!